December 17, 2017

Abbiamo appreso pochi giorni fa, tramite un comunicato apparso sull’APIS (Agence de Presse Indépendante de Savoie), che l’associazione culturale Gioventura Piemontèisa ha manifestato la volontà di creare un coordinamento tra le varie entità che si riconoscono territorialmente negli Stati di Savoia.
Superando pertanto i vecchi dissapori in nome del fine ultimo condiviso, la sottoscritta Sonia Turinetti, presidente del movimento politico indipendentista Piemonte Stato (l’unico in Piemonte), ha contattato Roberto Novero, storico esponente di Gioventura Piemontèisa, offrendo partecipazione e raccogliendo inizialmente una risposta positiva. Dopo qualche giorno, al momento di avere la conferma, Novero ha affermato di non contare niente all’interno dell’associazione nella quale milita e che chi ha ideato l’incontro sono i sigg. Mauro Tosco e Valter Serra. Si riportano testualmente le parole di Novero: per l’ufficialità bisogna chiedere ai precedentemente citati e “una regola dei Piemontesi è di stare al proprio posto” . A tutto ciò la sottoscritta ha risposto con un semplice “prendo atto della risposta”.
Alla luce di quanto accaduto, vorremmo pertanto chiedere ai sigg. Mauro Tosco e Valter Serra quali sono le motivazioni che li hanno portati ad escludere dal coordinamento, tra le forze che concorrono alla rinascita degli Stati di Savoia, l’unico – e ribadiamo unico- movimento politico indipendentista piemontese che, come da recente modifica dello Statuto, ha come scopo finale la riunificazione degli Stati di Savoia.
Nonostante tutto ciò, proprio nell’ottica del superamento di vecchi rancori, ci auguriamo di vedere al nostro fianco i componenti dell’associazione Gioventura Piemontèisa nella manifestazione di rivendicazione politica degli Stati di Savoia il 10 settembre a Torino.

Cordialmente,
Sonia Turinetti

Ai 28 d’Aost dël 2017
Litra duverta a Gioventura Piemontèisa.
A fà dontré dì ch’i l’oma savù, për na crija surtìa an sl’APIS (Agence de Presse Indépendante de Savoie), che l’associassion cultural Gioventura Piemontèisa a l’ha smonù l’antent ëd creé ‘n grop antra dj’ent ch’as arcognòsso an sël teritòri dj’Ëstat ëd Savòja.
An surpassand donca le ruse fruste, mi sotascrita m.min Sònia Turinèt (Sonia Turinetti), pressidenta dël moviment polìtich indipendentista Piemont Ëstat (sol an Piemont), i l’hai contatà m.sù Robert Nové, stòrich apresentant ëd Gioventura Piemontèisa, an sporzend la partissipassion e cujend na rëspòsta positiva ant un prim moment.
Passà dontré dì, quande ch’i spetavo na confermassion, m.sù Nové a l’ha dit che chiel a conta nent ant l’associassion andoa ch’a giuta, e che lor ch’a l’han pensà ‘l rëscontr a son ël prof. Mò Tòsch (Mauro Tosco) e m.sù Vàlter Sèra (Valter Serra). Le paròle precise ‘d m.sù Nové a son stàite: për l’ofissialità a venta ciamé ai dzoradit (Tòsch e Sèra) e na nòrma dij piemontèis a l’é resté sempe a sò pròpi pòst”. Mi sotascrita i l’hai rëspondù “i pijo nòta dla rëspòsta”.
An leu ‘d lòn ch’a l’é rivaie, an piasrìa ciamé al Prof. Mò Tòsch e M.sù Vàlter Sèra cole ch’a son le rason ch’a l’han possà la decision ëd lassé fòra dal grop ël sol moviment polìtich indipendentista piemontèis ch’a-i é antra dle fòrse ch’a miro a l’arnassensa e la riunificassion dj’Ëstat ëd Savòja, parèj cme ch’a-i é scrit ant la recenta modificassion dl’Ëstatut.
Contut sòn, pròpi për lassé andarera ‘d veje ruse e ‘d vej ringret, an piasrìa avèj dacant ëd noi ij mèmber dl’Associassion Gioventura Piemontèisa ant la manifestassion d’arvangia polìtica dj’Ëstat ëd Savòja, ai des dë Stèmber an Turin.
Ëd cheur,
M.min Sònia Turinèt